Na rynku spożywczym, podobnie jak w każdej branży, możemy zauważyć trendy, które wyróżniają się na tle innych. Jakie obecnie preferencje mają konsumenci? Które trendy będą dyktować kierunek dla polskich firm spożywczych? W naszym artykule znajdziesz 3 najważniejsze trendy ostatnich lat.
Dania convenience - idealne dla tych, którzy żyją szybko
Ciągły pośpiech i gonitwa, by zdążyć z wszystkimi codziennymi sprawami, często zabierają nam nie tylko czas, ale też energię oraz chęci, by samemu przygotować posiłek w domu. Teraz konsumenci dostosowują dietę do swojego stylu życia, a nie odwrotnie. Stąd też duża popularność dań convenience, czyli gotowej żywności. To jednorazowe, jednoporcjowe produkty, które bez problemu możemy podgrzać czy przygotować w domu lub pracy.
Ciągły pośpiech i gonitwa, by zdążyć z wszystkimi codziennymi sprawami, często zabierają nam nie tylko czas, ale też energię oraz chęci, by samemu przygotować posiłek w domu. Teraz konsumenci dostosowują dietę do swojego stylu życia, a nie odwrotnie. Stąd też duża popularność dań convenience, czyli gotowej żywności. To jednorazowe, jednoporcjowe produkty, które bez problemu możemy podgrzać czy przygotować w domu lub pracy.
Modę na convenience możemy zaobserwować na każdym kroku - już nie tylko fast foody oferują opcję dań na wynos, ale też restauracje wprowadzają to rozwiązanie. Firmy spożywcze także chętnie podchwyciły ten pomysł, dostosowując się do oczekiwań konsumentów. Nic więc dziwnego, że obecnie półki sklepowe są wypełniane gotowymi daniami. Teraz w każdym markecie lub supermarkecie bez problemu kupimy porcję pierogów z farszem szpinakowo-brokułowym czy już skomponowany obiad (np. kotlet schabowy, ziemniaki oraz surówka), który wystarczy jedynie podgrzać.
Co więcej, ten trend, choć już ma silną pozycję na rynku żywności, wcale nie będzie w najbliższym czasie malał. Wręcz przeciwnie - firmy spożywcze widząc popyt, tworzą coraz to nowe kompozycje (obecnie silny nacisk kładą na dietetyczne dania convenience), dostosowując się do upodobań konsumentów.
Czysta etykieta
Świadomość tego, co jemy i jak wpływa to na nasze zdrowie, zwiększa się z roku na rok. W odpowiedzi na zapotrzebowania konsumentów, dla których nie liczy się tylko cena czy wygląd, powstał kolejny trend, jakim jest czysta etykieta. Termin używany przede wszystkim w przemyśle spożywczym pojawił się najpierw na rynku amerykańskim, a potem na europejskim. Wybierając produkty z oznaczeniem czystej etykiety (symbol niebieskiej kropli z białym listkiem), kupujący otrzymuje gwarancję, że są one zrobione w 100 proc. z naturalnych składników bez sztucznych dodatków. Można więc powiedzieć, że czysta etykieta eliminuje ze składu żywności sztuczne barwniki, środki konserwujące, ulepszacze czy tzw. wzmacniacze smaku, z glutaminianem sodu na czele.
Świadomość tego, co jemy i jak wpływa to na nasze zdrowie, zwiększa się z roku na rok. W odpowiedzi na zapotrzebowania konsumentów, dla których nie liczy się tylko cena czy wygląd, powstał kolejny trend, jakim jest czysta etykieta. Termin używany przede wszystkim w przemyśle spożywczym pojawił się najpierw na rynku amerykańskim, a potem na europejskim. Wybierając produkty z oznaczeniem czystej etykiety (symbol niebieskiej kropli z białym listkiem), kupujący otrzymuje gwarancję, że są one zrobione w 100 proc. z naturalnych składników bez sztucznych dodatków. Można więc powiedzieć, że czysta etykieta eliminuje ze składu żywności sztuczne barwniki, środki konserwujące, ulepszacze czy tzw. wzmacniacze smaku, z glutaminianem sodu na czele.
Czysta etykieta to trend, który z każdym rokiem będzie pełnił coraz ważniejszą funkcję w branży spożywczej. Już nie tylko producenci przetworzonej żywności starają się spełnić wszystkie warunki, dzięki którym na ich produktach pojawi się symbol niebieskiej kropli z białym listkiem, ale też zabiegają o to piekarnie czy mleczarnie.
Zero waste – przekąski na raz
To kolejny trend, który jest mocno związany z rosnącą świadomością konsumentów. Moda na prowadzenie zdrowego stylu życia przekłada się nie tylko na szukanie produktów z symbolem czystej etykiety, ale także na sięganie po żywność w mniejszych opakowaniach, najlepiej po taką, której porcję można zjeść na raz. Wśród osób, które dbają o swoją dietę oraz wyznają zasadę zero waste (starają się nie marnować żywności), popularność zyskały tzw. przekąski na raz. Orzechy, musy z owoców, wafle ryżowe, a nawet kabanosy i wędliny - wybór produktów jest ogromny, a patrząc na ofertę sklepów, łatwo można zauważyć, że na takie rozwiązania nie decydują się już tylko producenci bakalii czy słodyczy, ale też firmy wędliniarskie.
To kolejny trend, który jest mocno związany z rosnącą świadomością konsumentów. Moda na prowadzenie zdrowego stylu życia przekłada się nie tylko na szukanie produktów z symbolem czystej etykiety, ale także na sięganie po żywność w mniejszych opakowaniach, najlepiej po taką, której porcję można zjeść na raz. Wśród osób, które dbają o swoją dietę oraz wyznają zasadę zero waste (starają się nie marnować żywności), popularność zyskały tzw. przekąski na raz. Orzechy, musy z owoców, wafle ryżowe, a nawet kabanosy i wędliny - wybór produktów jest ogromny, a patrząc na ofertę sklepów, łatwo można zauważyć, że na takie rozwiązania nie decydują się już tylko producenci bakalii czy słodyczy, ale też firmy wędliniarskie.
Chcesz wzbogacić smak swoich dań garmażeryjnych, przetworów mięsnych, nabiałowych, czy pieczywa? Dodaj do nich farsz szpinakowo-brokułowy. Sprawdź, dlaczego warto postawić na produkty firmy Rogowski.