Serwis wykorzystuje pliki cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
x
logo
LOADING...

Obsługa klienta w restauracji krok po kroku

obsługa-klienta-w-restauracji

Profesjonalna obsługa klienta to bardzo ważny aspekt w każdej restauracji. Odpowiednie dbanie o jak najlepszy wizerunek lokalu to element pracy całej załogi. Dzięki temu, restauracja może liczyć na większą ilość klientów, a tym samym na większe zyski. W związku z tym, w dzisiejszym wpisie przedstawimy krok po kroku, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa klienta w restauracji.

Krok 1 – przywitanie

Pierwsze wrażenie, czyli sposób, w jaki powitamy klienta jest najważniejsze. Pamiętajmy o uśmiechu oraz zachowaniu kontaktu wzrokowego. Dzięki temu klient poczuje, że jesteśmy dla niego ważni i będzie miał pewność, że znajduje się w miejscu, w którym jest mile widziany.

Krok 2 – wskazanie stolika

Prowadząc gości do stolika, kelner zawsze powinien iść jako pierwszy. Jeśli jest nim mężczyzna, pomaga usiąść kobietom odsuwając im krzesło. Kelnerka jedynie odsuwa krzesło i wskazuje miejsce klientce.

Jeśli nasi goście wygodnie siedzą już przy stoliku, to czas na podanie karty menu. Warto pamiętać, że najpierw podaje się je kobietom. Ponadto, należy mieć na uwadze również to, że kartę powinniśmy podawać otwartą na pierwszej stronie.

Co więcej, każdy kelner powinien dobrze znać kartę dań restauracji, w której pracuje. Dzięki temu zapytany o zaproponowanie jakiegoś dania nie będzie miał z tym najmniejszego problemu.

Krok 3 – przyjęcie zamówienia

Po kilku minutach od podania kart menu podchodzimy z zapytaniem, czy można już przyjąć zamówienie. Jeśli klient nie jest do końca zdecydowany, stańmy po jego lewej stronie i spróbujmy pomóc w podjęciu ostatecznej decyzji – w tej sytuacji dobra znajomość menu również bardzo się przydaje. Następnie spisujemy zamówienie. Warto na sam koniec je powtórzyć, aby uniknąć ewentualnych pomyłek.

Krok 4 – serwowanie napojów i dań

Szybkie i sprawne podawanie zamówionych produktów do stolika świadczy o umiejętnościach kelnera. Co ważne, chłodzone napoje powinny być podane w ciągu 3 minut od przyjęcia zamówienia. Istotna jest również kolejność podawania dań: w pierwszej kolejności dla dzieci, następnie dla kobiet, na końcu dla mężczyzn. Po zakończeniu spożywania powinniśmy niezwłocznie zebrać brudne naczynia ze stolika.

Maksymalnie 3 minuty po zebraniu naczyń powinniśmy zaproponować gościom deser, kawę lub herbatę.

Krok 5 – płatność

Jeśli chodzi o płatności, najważniejszą zasadą, którą powinien zapamiętać każdy kelner to ta, że rachunek podaje się jedynie po stosownej prośbie klienta.

Przed podaniem rachunku należy sprawdzić, czy wszystko się na nim zgadza. Jeśli tak, podajemy go osobie, która prosiła o rachunek. Powinien on być podawany w przeznaczonym do tego etui, po czym pozostawiamy czas dla gościa na zapoznanie się z rachunkiem oraz jego opłacenie. Następnie odbieramy płatność, a ewentualną resztę przynosimy w etui z powrotem do stolika.

Krok 6 – pożegnanie gościa

Uprzejmie żegnamy gości, dziękujemy i zapraszamy do ponownej wizyty.

Świeże produkty wysokiej jakości gwarancją zadowolenia klientów

Poruszając temat obsługi klienta w restauracji należy także wspomnieć o konieczności zapewnienia kucharzom produktów najwyższej jakości. Tylko w ten sposób są oni w stanie przygotować pyszne dania dla swoich klientów. Tak więc, warto zaopatrywać restaurację w produkty, cechujące się wysoką jakością. Doskonałe półprodukty do ich stworzenia ma w swojej ofercie ma firma Rogowski – serdecznie zapraszamy do zapoznania się z całą naszą ofertą.

Profesjonalna obsługa klienta w restauracji to główne zadanie kelnerów oraz kelnerek. Świadcząc usługi na wysokim poziomie gwarantujemy restauracji napływ nowych klientów i wyrabiamy o niej pozytywną opinię. Nasze porady z pewnością pomogą zadbać o najdrobniejsze detale w procesie obsługi klienta.

This website is using cookies
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue using the site, we\'ll assume that you are happy to receive all cookies on this website.
x