Serwis wykorzystuje pliki cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
x
logo
LOADING...

Czym jest FMCG?

czym jest FMCG

Choć FMCG dla większości z nas jest tajemniczo brzmiącym skrótem, to mniej lub bardziej świadomie każdego dnia korzystamy z grupy produktów, wliczających się do tego pojęcia. Czym jest FMCG? Kto jest liderem na rynku w tym sektorze? Tego dowiesz się, czytając nasz najnowszy artykuł.

Definicja FMCG

FMCG (Fast Moving Consumer Goods) to skrót, który dla większości z nas może być trudny do rozszyfrowania, a tak naprawdę mamy z nim styczność każdego dnia. Bo Fast Moving Consumer Goods, z polskiego dobra szybkozbywalne lub produkty pierwszej potrzeby, to artykuły, które używamy na co dzień i możemy je kupić w większości sklepów i to we względnie niskiej cenie. Wymienić tutaj możemy napoje, słodycze, kosmetyki, środki czystości, wyroby tytoniowe, alkohol, a nawet leki bez recepty. Oczywiście, to nie wszystkie artykuły, które możemy wliczyć do FMCG.

Mówiąc o branży produktów pierwszej potrzeby, należy wspomnieć, że składa się ona nie tylko z działań produkcyjnych, ale też marketingu. Rola marketingu jest niezwykle istotna – jeśli konsument nie zostanie zachęcony przez reklamę do marki, to najprawdopodobniej nie kupi produktu, w szczególności, gdy różnice cenowe nie będą zbyt duże w porównaniu z innymi, lepiej wypromowanymi artykułami. Działania marketingowe nie ograniczają się do reklamy, aby stworzyć skuteczną reklamę, potrzebne są m.in. badania rynku czy zachowań konsumenckich. Oczywiście, to nie wszystkie ważne aspekty – w sprzedaży nawet miejsce umieszczenia produktu na półce sklepowej ma znaczenie i zalicza się do marketingu.

Najwięksi producenci FMCG na świecie

Na obecną chwilę (październik 2019 r.) niewiele zmieniło się w porównaniu z zeszłymi latami. Nadal w czołówce producentów produktów szybkozbywalnych znajdują się:

  • Nestlé,
  • Procter & Gamble,
  • PepsiCo,
  • Unilever,
  • Ab InBev,
  • JBS,
  • Tyson Foods.

Jak wynika z danych, które można znaleźć na stronie handelextra.pl, średni zwrot ze sprzedaży 50 największych globalnych producentów wzrósł w 2018 roku o 0,4 punktu procentowego w porównaniu z 2017 roku. To daje nam najlepszy wynik od 2002 roku, czyli 18,2 procent.

Łączne obroty 50 producentów wyniosły 1140 miliardów amerykańskich dolarów, to 5,9 procent więcej niż w 2017 roku. Na pierwszym miejscu listy niezmiennie od dawna pozostaje Nestlé. Sprzedaż tego szwajcarskiego koncernu wzrosła do poziomi 93,4 mld dolarów. Na drugim miejscu ze sprzedażą w wysokości 66,3 mld dolarów plasuje się Procter & Gamble, a na trzecim PepsiCo (64.7 mld dolarów).

Pierwsze 10 największych koncernów na rynku FMCG w 2018 roku:

  1. Nestlé (CHE)­­­,
  2. Procter & Gamble (USA),
  3. PepsiCo (USA),
  4. Unilever (GBR, NED),
  5. Ab InBev (BEL),
  6. JBS (BRA),
  7. Tyson Foods (USA),
  8. British American Tobacco (GBR),
  9. Coca-Cola Company (USA),
  10. L’Oreal (FRA).

 

 

Źródło: https://handelextra.pl/artykuly/226348,najwieksi-producenci-fmcg-na-swiecie

This website is using cookies
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue using the site, we\'ll assume that you are happy to receive all cookies on this website.
x